کشته و مجروح شدن ۵ کولبر در نوار مرزی بانه و نوسود

دست کم ۵ کولبر در نوارهای مرزی هنگه ژال بانه و نوسود کشته و مجروح شدند.

به گزارش کولبر نیوز یک کولبر به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده و چهار کولبر دیگر نیز به دلیل تعقیب و گریز نیروهای نظامی و همچنین ضرب و شتم توسط آنها مجروح شدند.

روز شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ جنازه یک کولبر اهل ربط سردشت که به دلیل سقوط از کوه جان خود را از دست داده بود، توسط ساکنین منطقه پیدا شد.

این کولبر که هویت وی «رحیم محمدزاده» اهل ربط، متاهل و دارای دو فرزند اعلام شده است،سه روز پیش مفقود شده بود که امروز جنازه وی توسط مردم منطقه پیدا شد.

شب جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ نیز نیروهای مرزی در نوار مرزی هنگه ژال بانه پس از آنکه اجناس یک کولبر جوان را از وی گرفته و ضبط نمودند، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. این کولبر که هویت وی «کاوان رستمی» ۲۴ ساله و اهل کامیاران احراز شده است، از ناحیه دست و صورت دچار جراحات شده و مورد مداوا قرار گرفته است.

همچنین شب‌های ۲۲ و ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، سه کولبر در پی کمین گذاری و تعقیب و گریز نیروهای نظامی در نوار مرزی نوسود مجروح شده و از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شدند.

هویت این سه کولبر «حسن راستگو» ۳۰ ساله، «خلیل شَوگَر» ۳۵ ساله و «شیخه( با نام خانوادگی نامشخص)» ۴۲ سال و اهل سردشت اعلام شده است.